MICIMACKÓ ÖNISMERETI KLUB
Aranka képeslapküldője
 
A nap fotója puzzle
 
Menü
 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Micimackó története
 
Micimackó kuckója Élménynapló
 
Mentálhigiéne
 
Kalandtúra
 
Kreativitást fejlesztő online játékok
 
Adventurous journey/Kalandos utazás
 
PUZZLE-im
 
hungaroo.com A MAGYAR LINKJEGYZÉK
 
Pszichológia
 
Játékos Önismeret - módszertan
 
lll
Tartalom
 
Kapcsolatteremtési módszereim - kapcsolataim
 

Téma:

 

„Kapcsolatteremtési módszereim - kapcsolataim”

 

  Didaktikai megvalósítás:

 

Ennek a foglalkozásnak a keretében elsősorban kapcsolatfejlesztő gyakorlatokat szükséges alkalmazni, hiszen ezek szolgálják az egymással kapcsolatos véleményeknek, érzéseknek és elvárásoknak a feltárását és fejlesztését. Valamint lehet alkalmazni társismeret – fejlesztő gyakorlatokat is – melyek kiválóan alkalmasak az egymásra figyelés fejlesztésére, jó hatással vannak a közösségi életre.

 

Az első és második játék során – mely összesen kb.40 percet vesz igénybe – az ismerkedést, megismerést, felismerést és kapcsolatfelvételt gyakoroltatjuk a csoporttal. Erre alkalmas a „Milyen közel vagyok hozzád, milyen messze vagyok tőled?” játék. Ebben a játékban a csoport két sorban, egymástól nagyobb távolságban helyezkedik el. Behunyják a szemüket és előrenyújtott karral indulnak el egymás felé, és csak addig szabad haladni, amíg majdnem megérinthetik egymást, de érinteni nem szabad. A közelség – távolság érzékelésére kell hagyatkozni, és a szemet akkor kell kinyitni amikor az érintésközelséget már érzékelik. A játék után megbeszélésre kerül, hogy ki mennyire érzékelte a társa közelségét és mennyire volt ez a valóságnak megfelelő. A második játék a „találkozás” gyakorlat ( a „Párkeresés szemkapcsolattal” ) mely szintén segíti a kapcsolatteremtést. A csoportvezető megkéri a tanulókat, hogy szabadon járkáljanak a teremben bármerre és közben figyeljék és kövessék egymás tekintetét. A feladat az, hogy szavak nélkül, szemkapcsolattal keressenek párt. Azok a játékosok akik már egymásra találtak álljanak félre – így is jelezve társaiknak, hogy ők már egy párt alkotnak. Amikor már mindenki megtalálta a párját mindenki elmondhatja, hogyan történt a pár kiválasztása, ki hogyan élte meg a játékot és hogyan értette meg a szem hívását. ( Bagdy – Telkes, 2002 )

 

A következő 40 percben egy nagyon izgalmas mozgásos játékot játszhatunk a gyerekekkel, mely szintén kapcsolatteremtő játék. Előkészítést igényel a játék:

4 különböző színű keménypapírból 4-4 darab egyenként 10-15 cm átmérőjű karikát vágunk ki. A csoportból öt – a játékra önként vállalkozó gyermekre van szükség. Közülük egy játékos háttal áll a csoportnak, ő lesz az aki meghatározza, hogy a játékostársai kezüket és lábukat milyen színű karikába tegyék. A játékot vezető csoporttag fordítson hátat, mi pedig helyezzük el a karikákat a földön egy kb.1,5x,1,5 m-es területen. A négy jelentkező játékost sorszámmal lássuk el, határozzuk meg, hogy először mindenkinek a bal lábát, majd a jobbat, utána a bal karját, legvégül a jobb karját kell elhelyeztetni a különböző színű körökbe. A játékvezetőn múlik, hogy milyen színű körökbe rakatja társai végtagját. A négy játékos pedig maga döntheti el, azt, hogy a megjelölt színű karika közül melyiket választja. A játékosoknak el kell követniük mindent, hogy elérjék a megjelölt színű karikát. Ezt a játékot csak akkor próbáljuk ki, ha jó hangulata van a csoportnak, mert egyébként ellenérzést, ellenállást válthatunk ki. Ez a játék a kapcsolatfelvétel testi érintkezéssel történő gyakorlását is szolgálja, hiszen nagyon közel kerülnek egymáshoz a gyermekek fizikailag, sőt érinthetik is egymást. A csoport tagjai ismerkednek egymással, szokják egymás közelségét. ( Varga – Gönczi – Pintér, 1999 )

Minimum 10 percet hagyjunk a foglalkozás lezárására, egy – egy élmény szóbeli felelevenítésére.

 

 

HÍVÓSZAVAK

Hogyan ismerhetünk meg másokat?

Külső – belső tulajdonságok és az ezekből fakadó előítéletek. Előítélet-mentesség.

Különböző helyzetek viselkedési formái.

Gyermek – felnőttel való kapcsolatai ( gyermek – szülő, gyermek – pedagógus, gyermek – idegen emberek )

 

 

 

 

 
 
Látogatóim száma
Indulás: 2006-04-30
 
Szótár

 
Kedvcsináló

 Új:

Játékos Önismeret - módszertani anyag pedagógusoknak és minden érdeklődőnek.

És még sok érdekesség.... HAMAROSAN!

 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!