MICIMACKÓ ÖNISMERETI KLUB
Aranka képeslapküldője
 
A nap fotója puzzle
 
Menü
 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Micimackó története
 
Micimackó kuckója Élménynapló
 
Mentálhigiéne
 
Kalandtúra
 
Kreativitást fejlesztő online játékok
 
Adventurous journey/Kalandos utazás
 
PUZZLE-im
 
hungaroo.com A MAGYAR LINKJEGYZÉK
 
Pszichológia
 
Játékos Önismeret - módszertan
 
lll
Tartalom
 
Én és a döntéseim

Téma: „Én és a döntéseim”

 

Didaktikai megvalósítás:

 

Ezen a foglalkozáson elsősorban nem a döntések tartalma áll a középpontban, hanem a csoportjelleg és a döntési folyamat. A gyermekeknek lehetőséget biztosítunk a játékokon keresztül, hogy megtapasztaljanak olyan együttműködési formákat, amelyek arra „kényszerítik” őket, hogy egyéni elgondolásaikat belevigyenek a csoportba, ugyanakkor mások elgondolásait is építően tudják elfogadni, valamint képesek legyenek önálló döntéseket hozni. A foglalkozás időtartamát ( 90 perc ) két egységre célszerű tagolni. Az első egységben – max.: 40 perc - „gyors döntéseket” hoznak a 4-5 fős kiscsoportok. Az életkornak megfelelő szituációkat kapnak a csoportok akiknek a feladata, minél rövidebb idő ( max.: 2 perc ) alatt megállapodni abban, hogy mit tennének az adott helyzetben. Például ilyen döntési szituáció lehet: „az iskolában a nagyszünetet az udvaron kell tölteni, de ti unatkoztok ott. Így az udvar helyett a tornaterembe mentetek, ami azonban tilos. Rögtön ezután lebuktatok az ügyeletes tanárnál, aki kiküld benneteket az udvarra és tájékoztatja az osztályfőnökötöket a történtekről. Három perc múlva becsöngetnek, és most azonnal el kell döntenetek, hogy mit csináltok, ha az osztályfőnökötök kérdőre von benneteket.” A játék után kérdezzük meg a csoportot arról, hogyan jutottak a megállapodásra, egyes gyermekek határozták-e meg a döntési folyamatot, vagy egyenjogúság volt. Lehet beszélgetni arról is, hogyan születnek például otthon a döntések. ( Walker, J., 1997 )

A következő 50 percet egy új játék – élmény, valamint a csoportfoglalkozás lezárása követi. A játék neve: „Megegyezünk”, célja pedig, hogy a kiscsoportok közös megegyezéssel jussanak el a megoldásig. A gyermekek szintén 4-5 fős csoportban dolgoznak. Minden csoport kap egy listát, helyzetleírásokkal és meg kell egyezniük abban, hogy hogyan kellene az adott szituációban viselkedniük. Ezután a csoportok beszámolnak arról, milyen eredményekre jutottak és előadják tartalmi érveiket is. Ilyen példa lehet a döntéshozatali listáról: „Egyik barátotoknál szeretnétek tölteni az éjszakát, a következő dolgokat szeretnétek magatokkal vinni: hálóruhát, társasjátékot, tiszta ruhát, kabalababát, hálózsákot, fogkefét, kedvenc könyveteket, iskolatáskát, kistestvéreteket ( akit imádtok ) és nassolnivalót. De sajnos csak három dolgot vihettek magatokkal, meg kell egyeznetek, hogy mi legyen az a három, amit feltétlenül elvisztek.”

Ez után beszélgetés indulhat a nagycsoportban, hogy mit tesznek, ha valaki nagyon ragaszkodik a véleményéhez és nem hajlandó kompromisszumot kötni. Van-e ilyen tapasztalatuk iskolában vagy szabadidőben, esetleg otthon. ( Walker, J., 1997 )

Zárásként állítsuk a csoportot újabb döntési szituáció elé: döntsék el, hogyan búcsúzik ma el egymástól a csoport.

 

 

HÍVÓSZAVAK

Képességek ( ki mit tud jól csinálni és mi az amit nem ).

Félelem, majd megkönnyebbülés ( döntési szituációban ).

Döntési szituációk az anya – gyermek kapcsolatban .

Dönteni a segítés mikéntjéről.

 
 
Látogatóim száma
Indulás: 2006-04-30
 
Szótár

 
Kedvcsináló

 Új:

Játékos Önismeret - módszertani anyag pedagógusoknak és minden érdeklődőnek.

És még sok érdekesség.... HAMAROSAN!

 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!