Téma:
„Az együttesen végzett munka öröme”

Gary Fisher: Happiness
Didaktikai megvalósítás:
A foglalkozáson alkalmazott együttműködési játékban a gyermekek feszültségmentes légkörben tevékenykedhetnek. Jól érzik magukat, szórakoznak és mindeközben gyakorolják a kis-és nagycsoportban való együttműködést. A foglalkozás egészét ( 90 perc ) érdemes egy játék többféle variációjának szentelni. A játék neve: „Betűkirakó”. Szükséges eszköz 0,5 – 1 kg kockacukor, alkoholos filctollak és egy asztal amit körbe lehet ülni esetleg állni. A játék manuális tevékenységgel indul: a kockacukorra közösen betűket írunk – fontos, hogy a betűarányok a magyar nyelvnek megfelelő gyakoriságot mutassák. Utána kezdődhet is a játék! Először a csoportok szavakat alkotnak, úgy hogy minél kevesebb betű maradjon felhasználatlanul. A játék azon variációját is érdemes játszani, amikor a csoport egyik tagjának a szemét bekötjük és ő pedig a többiek útmutatása alapján tornyot épít a kockacukrokból, mégpedig úgy, hogy az egymásra rakott betűk értelmes szavakat alkossanak. Ebben a játékban a gyermekek egy közös célért együtt dolgoznak. Szabadon kifejezhetik ötleteiket. Ez a helyzet alkalmas az együttműködés és a kreativitás fejlesztésére egyaránt. Lényegében nem is a teljesítményen van a hangsúly, hanem a folyamaton – ahogyan eljutnak az eredményhez és élvezik az együttműködés eredményezte sikert. ( Walker, J., 1997; Kósáné, 1996 )
HÍVÓSZAVAK |
Véleménynyilvánítás. Érvelés. Kompromisszumok. „Csak én tudhatom? Vagy valaki más is képes arra, amiről azt gondoltam, hogy nem tudja…dühös leszek ettől?” |
Konfliktus – stressz – megküzdési módok. |
„Fontos vagyok”. |
|